Sport är tråkigt. Fast inte isdans.

Alltså jag tror inte att Ebba förstår att vi har startat bloggen igen. Men det är ju bekvämt att vara två som solidariskt måste stå för blogg-skammen: "Nej, det var inte enbart jag själv som ville dela med mig på internet. Det var båda." (Här tittar vi överseende på varandra.)

Jag bestämde mig häromdagen för att bli mindre hederlig. Ljuga mycket mer och tränga mig lite bättre i kön. Folk verkar ju må jättebra av det! De frodas och växer! Nå, vad är roligast? Att få åka på barnbiljett eller att pröjsa det dubbla? Att få gratis macka till de 50 första eller att få ingen macka till de 250 resterande? Jag har förresten en teori om att det där med gratis mackor är HHS:s sätt att sålla ut de mest hänsynslösa och dugliga studenterna. I hörnet står en pjofessoj och antecknar, och sedan blir man indragen i en skrubb och blir invigd i en hemlig order under en trång men högtidlig ceremoni.

Såhär har det gått:

1)
STOR KAFFE 10 :-
Senil tant vid kassan: Det blir åtta kronor.
Yeeees, två kronor över till sura S-märken: Mhm, va bra.
Ha! Emma du är en hejare på att vara en dålig medmänniska! MEN VAD HÄNDER?
Å Gud. Stackars tant. Vad har jag gjort? VAD HAR JAG GJORT???
Tvärnitar och vänder: Det eee... blev fel, den kostar ju tio! Här.
1-0 till senil tant.

 
2)
ICA ringer: Hej, kan du jobba på lördag?
Jag kan, men jag vill hellre sova: Heeeeee... Neeeej... Jag ska på vahettere nej.
ICA: Nehe.
-Klick-
Bra Emma! Du ljög och du ställde inte upp! Bra! MEN VAD GÖR JAG SEDAN?
Jag skruvar obekvämt på mig. ÅÅåå. Stackars ICA.
Emma ringer: Hej! Jag kan! Jag kom på det nu.
ICA: Hurra!
1-0 till ICA.
Självmål liksom.


Nåväl. sport är tråkigt.


Morr morr.


Kommentarer
Postat av: Ebba

Hahahahahaha ;D

2009-04-11 @ 21:27:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0