Försök nummer två: På stan

Okej. Idag har jag varit inte varit så hänsynsfull. Det var 25 första-får-gratis-mackor-MODE på. Det var jag mot rubbet. Det var i själva verket: Ur vägen! To hell with all of you! Speciellt er - barnvagnsjävlar! "Din mamma är en barnvagn!", liksom. Ja, jävlar!
Jag har litet att säga till alla er på stan, som varit i vägen idag. Ni vet vilka ni är.
1) MAN KAN INTE STÅ PÅ VÄNSTER SIDA AV RULLTRAPPAN. Stå, som i att stå och vänta på bättre tider - kanske på juldagen, då den här hysterin är över. Stå, som i att i allra högsta passivitet transportera sig och sin breda dunkropp. Jag kan omöjligt vara den slinka vesslan jag egentligen är OM NI SKA BLOCKERA ALLA FILER.
2) När man går i julruschen, kan man inte lunka på som om man njöt av havsluften på rivieran. Det funkar inte så! Man måste fokusera - på att ta sig fram. Och man måste parera - för mig. Och bara för att där råkar vara ett litet hattstånd eller, låt säga, en pelare där framme betyder det INTE att vi kan parkera där. Det där är ingen vindskydd, nejnej. Man kan inte bara ställa sig och njuta av lugnet. Det finns inget lugn i Stockholm city den här tiden på året! Inget! Och antingen är man med eller inte! Survival of the fittest! Barnvagnar - ni är inte humlor som kan flyga fast ni egentligen inte borde kunna. Ni kan inte. Helt enkelt.
3) Kärlekspar. Ni ska inte knalla runt som något slags tvålänkad kedjegång. Stå på rad i den riktning ni färdas! Han är loket och hon är godsvagnen. (Är det förresten något snuskigt eller är det bara mitt undermedvetna?) I alla fall: TUT TUT!
4) Ni som tycker att JAG är i vägen. Och släpper ifrån er missnöjda små ljud. HA! Jag har för det första redan förvarnat med extra klampiga steg. För det andra så är ni långsamma. Ni strövar! Ni är sådana som haft crocs på fötterna om ni bara kunnat trotsa vintern! Och det är speciellt illa om ni är barn. Det är NI som är i vägen per definition! Jag slutade med det när jag fyllde arton.
Till slut köpte jag en julklapp och åkte hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0